مصاحبه آرشیو خبر ها
برناردسکی : به من گفتند دیگر نباید فوتبال بازی کنی

برناردسکی : به من گفتند دیگر نباید فوتبال بازی کنی

برای فدریکو برناردسکی سال 2021 برخلاف یوونتوس سال خوشایندی بود، سالی که تغییراتی در روند زندگی شخصی او در کنار شرایط مناسب اش در دنیای فوتبال حال و روز اش را بهتر و امیدواتر کرد.

 

قهرمانی در یورو همراه تیم ملی فوتبال ایتالیا، ازدواج با ورونیکا، تولد دختر دوم اش و تغییر در روند عملکرد و حضورش در ترکیب یووه از جمله اتفاق های خاص و خوشایندی بود که سال 2021 را برای این بازیکن ویژه کرد.

 

حالا او در کنار این اتفاق های خوب انتظار دارد سال جدید را نیز به خوبی شروع کند و در این میان اخبار مربوط به احتمال تمدید قراردادش با یووه نیز می تواند از رویدادهای خوب در آغاز سال جدید میلادی باشد. برناردسکی در مصاحبه ای حاضر شد و راجب برخی موارد صحبت کرد.

 

یوونتوس

 

من در پنج سال حضور در یووه لحظات سخت زیادی را پشت سر گذاشتم اما هرگز از هیچ چیز پشیمان نبودم و نیستم. این لحظات برای رشد من بود، به من خدمت کردند تا پیشرفت کنم. خودم را شناختم. در حرفه ام همیشه روند صعودی را پیش گرفتم اما در زندگی به ناچار با لحظاتی روبرو می شویم که همه چیزی آن طور که می خواهیم نیست و پیش نمی رود. در آن لحظات باید بپرسیم کجا اشتباه کرده ایم، کجا دیگران اشتباه کرده اند، در مورد آنچه که بتواند شرایط را بهبود بخشد و روند را به حالت عادی بازگرداند باید فکر کرد. باید با خودمان فکر کنیم، بررسی کنیم و دوباره بلند شویم، وقتی که دوباره بلند شوی همه چیز صد برابر زیباتر و بهتر خواهد بود.

 

تمدید قرارداد

 

با ایجنت ام (فدریکو پاستورلو) در حال شروع مذاکره هستیم. صحبت هایی آغاز شده و در حال گفت و گو هستیم. من تمایل زیادی به ماندن دارم؛ زمانی که قراردادی تمدید می شود مانند مراسم ازدواج می شود، به کل تیم شام می دهی و هم تیمی ها مهمان خواهند بود، اگر این طور شود که من حاضرم کل هزینه را پرداخت کنم. همراه تیم ملی در یورو به قهرمانی رسیدیم، یک دوره کاملا خوب و درخشان را پشت سر گذاشتیم، سال 2021 سالی همراه با لحظات خاص بود. سوپرکوپا ایتالیا، کوپا ایتالیا را همراه یووه بردم، بعد قهرمانی اروپا با تیم ملی، دخترم لنا متولد شد و خانه خریدیم و با ورونیکا ازدواج کردم. با ای حال لحظات سخت بسیار زیادی را تجربه کردم، لحظاتی که آنها هم برای من ارزشمند هستند اما فکر می کنم سال 2021 برای من سال متعادلی بود.

 

جام جهانی

 

هدف این است، یقینا به آن فکر می کنیم و تمام تلاش ما حضور در جام جهانی و موفقیت تیم ملی ایتالیاست. ما برای رسیدن به اهداف مان به یکدیگر نیاز داریم درست مانند آنچه که در تابستان اتفاق افتاد، به طور قطع باید به جام جهانی راه یابیم.

 

خانواده

 

من وقتی در خانه هستم از فوتبال صحبت نمی کنم، از تلفن همراه استفاده نمی کنم. اکنون پدری تمام وقت برای دخترانم هستم. تمام وقتم را در کنار خانواده و فرزندانم می گذرانم. سعی می کنم تمام عشق و علاقه دنیا را به آنها بدهم، هر چند که اشتباهاتی نیز مرتکب می شوم. اما این طبیعی ست. این بخش زیبایی از پدر و مادر بودن است، ما موجودات کاملی نیستیم، اما فرزندان مان باید عشق ورزیدن را بیاموزند، همین طور عیوب دیگران، این زندگی ست و در کنار اشتباهات و عیوب باید انها را دوست داشت.

 

اما برناردسکی در کنار اشاره به اتفاق های خوب و تاثیرگذار زندگی اش به تلخی گذشته ای که می توانست زندگی فوتبالی او را کاملا به اتمام برساند اشاره می کند:

 

در شانزده سالگی به من گفتند که دیگر نمی توانم فوتبال را به دلیل مشکل قلبی ادامه دهم. آنچه که در گذشته برای من افتاد را رد نمی کنم اما همیشه از کوچک ترین رویداد و مسئله مثبت و زیبا بهره گرفتم و آموختم. در شانزده سالگی با این گفته برای ماه ها متوقف شدم و فهمیدم تا چه اندازه عاشق فوتبال هستم، از ان لحظه دوباره خواستم و بلند شدم و تمام تلاش ام را برای هر چیزی که باعث شود دوباره به فوتبال بازی کردن من کمک کند و مرا تبدیل به یک فوتبالیست کند، انجام دادم، هرگز نا امید و خسته نشدم.

 

اینجاست که می توانیم دلیل روحیه مبارزه طلبی که فده در این سالها نشان داده و هرگز تسلیم انتقادات نشده و همواره تلاش می کند تا بعد از هر ناکامی دوباره بلند شود و از نو راه موفقیت را آغاز کند؛ را بدانیم و درک کنیم.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: